Главная » Файлы » ЗНО Українська мова » Розділ 8. Орфографія |
09.02.2015, 22:40 | |
Правопис н та нн у прикметниках і дієприкметниках1. Зверни увагу на те, що правопис суфіксів залежить від того, якою частиною мови є слово. Тому важливо навчитися розрізняти прикметники й дієприкметники. Необхідно розрізняти правопис дієприкметників і прикметників:
Дієприкметники можуть втрачати граматичні ознаки дієслова і переходити в інші частини мови:
Дієприкметники можуть уживатися то у своєму власному значенні, то у значенні прикметника (не можуть керувати непрямими відмінками іменників, не можуть виражатися словами з обставинним значенням). Наприклад: печена на вогні картопля (дієприкметник) — печена риба (прикметник), вишита матір’ю сорочка (дієприкметник) — вишитий рушник (прикметник). В українській мові є ряд паралельних форм дієприкметників, утворених від того самого дієслова за допомогою різних суфіксів: -н- (-єн-) і -т- 2. Перевір себе, виконай тестове завдання: http://svitslova.com/test/%D0%A2%D1%80%D0%B5%D0%BD%D1%83%D0%B2%D0%B0%D0%BB%D1%8C%D0%BD%D1%96_%D1%82%D0%B5%D1%81%D1%82%D0%B8/214/%D0%9F%D1%80%D0%B0%D0%B2%D0%BE%D0%BF%D0%B8%D1%81+-%D0%BD-+%D1%82%D0%B0+-%D0%BD%D0%BD-+%D1%83+%D0%BF%D1%80%D0%B8%D0%BA%D0%BC%D0%B5%D1%82%D0%BD%D0%B8%D0%BA%D0%B0%D1%85+%D1%96+%D0%B4%D1%96%D1%94%D0%BF%D1%80%D0%B8%D0%BA%D0%BC%D0%B5%D1%82%D0%BD%D0%B8%D0%BA%D0%B0%D1%85 3. Виконай завдання: Вставте літери на місці пропущених букв. Поясни розділові знаки у реченнях. Виконай синтаксичний аналіз останнього речення 2-го текст. Текст 1 Музичні інструменти ро..поділе..і на чотири основні групи: стру..і, духові, клавішні та ударні. До стру..их інструментів віднесе..і гітара, віолончель, скрипка, арфа, кяманча, ситар, саранджі, сямісен. Духовими є кларнет, флейта, саксофон, тромбон, сурма. Клавішні інструменти — це фортепіано, орган, клавікорди. Ударні музичні інструменти — барабан, тарілки і маракаси, ксилофон, трубчасті дзвіночки, орк..строві литаври. Текст 2 Микола зняв скрипку, розташова..у на полиці, і почав натягать струни. Ще малим хлопцем ним було зробле..о маленьку скрипочку й сам вивчився грати козачка. Тепер він уже став музикою, купив собі н..дорогу скрипку, підслухав усяких пісень у других музик і часто грав дівчатам та хлопцям. Микола набрав струни, повів смичком — і жалібна пісня розляглася по хаті. Він почав веселого козачка, а сам смичок знов повернув на жалібну думу. Мати, слухаючи, стала зажуре..ою. — Не грай, сину, такої жалібної! У мене аж сльози навертаються на очі, — сказала Джериха (За І. Нечуєм-Левицьким). Розподіліть слова у дві колонки відповідно до правопису: • у першу — ті, які пишуться з -н-; • у другу — ті, які пишуться З -НН-. Оброблен..ий, нездолан...ий, старан..о, вогне...ий, окаян...ий, зрощен...ий, нескошен..ий, двозмін...ий, вікон.ими, озвуче..ими, лєви..ми, знесе...й, страше...о, тьмян..о, антен. ми, бездоган..о, знівечен...ий, стражден..ий, гостин..о, лебеди..ий, зван..ий, вітрян..о, спросон. я, блажен.. ий, приховай.. о, ран.. ій, непримирен.. о, ячмїн.. ий, знешкодже...ий, незнищенно. Ключ: Підкресливши другу букву в кожному слові, у разі правильного розподілу прочитаєте прислів’я. {«Березень невірен: то квітне, То плаче».) Перебудуйте сполучення слів на словосполучення з прикметниками чи дієприкметниками, які ілюструють орфограму «Правопис -н-, -нн-». Ключ журавлів; зміни в погоді, яких не передбачували; відчуття, які неможливо ні з чим порівняти; світ рослин; голоси птахів; сон природи; швидкий плин часу; наступ весни, який не спинити; проліски, Які подарувала весна; марево туману; сірість зимових буднів; тепло, На яке очікувало все живе. | |
Просмотров: 5046 | Загрузок: 0 | |
Всего комментариев: 0 | |